PF1: Udvidet version af Origami

Lavet af Ling Siu Chang og Katja Nanche Aagaard Nordin på 4. semester OPTEK.

1. Beskriv hvilke features du implementerede – der var et krav om fire ekstra features

I den udvidet version af Origami har vi valgt at implementere følgende features:

  • Roterende objekter
  • Tilføj tekst som guider brugeren
  • Lyd-effekter
  • Integrer egne objekter fra Blender

Vi har integreret vores eget objekt fra Blender, som er en Ice cone, der er sat til at rotere om sig selv. Derudover har vi tilføjet tekst til at guide brugeren i hvad man skal gøre i spillet, da det ikke er tydeligt hvad man skal gøre for at slå boldene ned. Og vi har implementeret ny musik i spillet, da det passer bedre til Ice conen der rotere om sig selv.

2. Screendump fra den kørende applikation

3. Kort video af den kørende applikation

Link til video af den kørende applikation: PF1

4. Udvalgte og forklarede kode-highlights af de særlige features

using UnityEngine;
public class SpinCone : MonoBehaviour {
    void Update() {
        transform.Rotate(new Vector3(0, 50, 0) * Time.deltaTime); 
    }
}

Koden viser hvordan vi har implementeret rotation på Ice conen. Det har vi gjort ved, at sætte den til at rotere 50 på y-aksen. Vi har indsat tekst i spillet ved, at oprette et UI canvas element med et Text canvas element som child til den. I Text elementet har vi sat teksten til “Say: “Drop” or “Reset game” og sat farven til at være rød og Font size til 20. Derudover har vi placeret teksten i midten af skærmen.

Link til PF1

Leave a Reply