Origami
Først og fremmest gik denne opgave ud på at gennemfører tutorialen Origami til Hololens, og derefter lave en udvidet version af den med mindst 4 tilføjelser.

Foruden det oprindelige indhold i Origami tutorialen, har jeg tilføjet:

* Ekstra voice commands,  ved at sige “scale” kan man nu forstørre objekter.
* Tilføjet en asset fra blender – i form af et fly.
* Tilføjet animation fra blender – i form af flyets rute.
* Tilføjet en particle explosion fra Unity- til at destruere flyet.
* Tilføjet lydeffekter til de nye objekter.

Der er også tilføjet rotation over tid til flere objekter og tilføjet et papirsfly mere.

Billeder:

Video:

Kode highlights:
Jeg har tilføjet en SpeechCommand, der kan “scale” vores “Spheres”.  Den består af to dele:

Første del opretter kommandoen i scriptet “SpeechManager”
Anden del definerer hvad kommanden gør i scriptet “SphereCommands”

// første del:  
    keywords.Add("Scale", () =>
        {
            var focusObject = GazeGestureManager.Instance.FocusedObject;
            if (focusObject != null)
            {
                // Call the Scale method on just the focused object.
                focusObject.SendMessage("Scale");
            }
        });

// anden del:

 void Scale()
    {
        if (scaled == false)
        {
            transform.localScale *= 2; // Times the scale of the object by two
            scaled = true;
        }
        else
        {
            transform.localScale /= 2; // Divids the scale of the object by two.
            scaled = false;
        }
    }

Desuden arbejdede jeg også med at lave farveskift på objekterne, ved brug af talekommandoen “Change” – men det lykkedes aldrig rigtigt.

Alt i alt en god opgave, hvis man ser bort fra simulatoren til Hololens.

 

Leave a Reply