Origami
Først og fremmest gik denne opgave ud på at gennemfører tutorialen Origami til Hololens, og derefter lave en udvidet version af den med mindst 4 tilføjelser.
Foruden det oprindelige indhold i Origami tutorialen, har jeg tilføjet:
* Ekstra voice commands, ved at sige “scale” kan man nu forstørre objekter.
* Tilføjet en asset fra blender – i form af et fly.
* Tilføjet animation fra blender – i form af flyets rute.
* Tilføjet en particle explosion fra Unity- til at destruere flyet.
* Tilføjet lydeffekter til de nye objekter.
Der er også tilføjet rotation over tid til flere objekter og tilføjet et papirsfly mere.
Billeder:
Video:
Kode highlights:
Jeg har tilføjet en SpeechCommand, der kan “scale” vores “Spheres”. Den består af to dele:
Første del opretter kommandoen i scriptet “SpeechManager”
Anden del definerer hvad kommanden gør i scriptet “SphereCommands”
// første del: keywords.Add("Scale", () => { var focusObject = GazeGestureManager.Instance.FocusedObject; if (focusObject != null) { // Call the Scale method on just the focused object. focusObject.SendMessage("Scale"); } }); // anden del: void Scale() { if (scaled == false) { transform.localScale *= 2; // Times the scale of the object by two scaled = true; } else { transform.localScale /= 2; // Divids the scale of the object by two. scaled = false; } }
Desuden arbejdede jeg også med at lave farveskift på objekterne, ved brug af talekommandoen “Change” – men det lykkedes aldrig rigtigt.
Alt i alt en god opgave, hvis man ser bort fra simulatoren til Hololens.