af Jeppe Bukh Madsen og Bjarke Majlvang

Denne opgave går ud på at videre udvikle på Origami tutorial. Vi har valgt at tilføje disse 4 ting:

  1. Lyn
  2. Point and click
  3. Flytning af to objekter
  4. Model (Lyntårnet)

Applikationen går ud på skyde ud i luften med lyn-tårnet. For at skyde skal man lave en “tap-gesture”. Kort efter “tappet” vil der blive dannet et lyn fra tårnet top ud til det punkt man kiggede imod. Der er også mulighed for at flytte rundt på to tårne uafhængigt af hinanden.

Screen-dumps af kørende applikation

 

Video af applikation

Her er en kort video af applikationen kørt inde i unitys holograph emulator. Til styringen bliver der brugt en xbox controller.

Kode-highlights

I GazeGestureManager er der tilføjet en else sætning til hvis man klikker på et object der ikke har tagget tower. Denne bruges til at kalde funktionen shockScript som ligger i vores tower. Funktion skal bruge en vector3 som den får fra det punkt hvor ens cursor var da man klikkede.

if (FocusedObject != null)
            {
                if(FocusedObject.tag=="Tower")
                FocusedObject.SendMessageUpwards("OnSelect");
                else
                Tower.GetComponent<ShockScript>().shock(hitpoint);
            }
            else
            {
                
                
            }

 

Leave a Reply