af Jeppe Bukh Madsen, Bjarke Majlvang og Jacob Eithz Bauer

Beskriv ideen med applikationen – ca en halv side

I denne opgave har vi arbejdet med at udvikle vores egen AR applikation. I applikationen bliver man sat ind i et rum, hvor der spawner orme monstre ud fra væggene. Applikation går ud på at få ormene til at forsvinde tilbage op i luften/væggen. For at får dem til at forsvinde skal man kigge på ormen og lave en tap gesture. Ormene er udarbejdet i blender, og der er tilføjet en skelet (animation), som bliver afspillet hver gang man trykker på dem. Derudover sprøjter ormene grønt slim ud, når de bliver tappet, og der afspilles også en forfærdelig lyd.

Applikationen er tiltænkt hololensen, hvor man kan benytte ens omgivelser til at skabe banen i det digitale miljø. Dette er vores første selvskabte applikation til hololens, og den bærer præg heraf, foreksempel virker den bedst indendørs, desuden crasher applikationen, når den køres på hololensen. Man kan via simlatoren i Unity køre applikationen, og se hvordan det er tiltænkt at det skal virke. Det har været udfordrende at arbejde med en teknologi, der er så ny, og når der er opstået fejl, har det været svært at finde hjælp til løsninger.

Screendump

Video

Kodehighlight

I vores start funktion sætter vi vores target til targetUp, og køre vores coroutine GoDown.

void Start () {
		target=targetUp;
		StartCoroutine(GoDown());
        
    }

I update funktionen sætter vi hastigheden på vores orme og sørger for at den er jævn ved at gange den med time.deltatime som er tiden den tager per update.

Derefter flytter den ormen mod dens target fra sin nuværende position, med hastigheden af step.

    void Update() {
        float step = speed * Time.deltaTime;
        transform.position = Vector3.MoveTowards(transform.position, target.position, step);
    }

I GoDown Funktionen venter vi først 10 sekunder, hvor ormen kører ned, derefter sætter vi dens target til targetDown, som får den til at køre op igen.

Efter fire sekunder bliver den så destrueret.

	
	IEnumerator GoDown() {
		yield return new WaitForSeconds(10f);
		target=targetDown;
		yield return new WaitForSeconds(4f);
		Destroy(this.gameObject);
	}

Funktionen HitTheWorm bliver kørt hvis man klikker på en af ormen. Den starter med at afspille en lyd, og derefter starter den partikel systemet. Og ligger 100 point til ens score. Til sidst sætter den target til targetDown der får den til at køre ud af banen.

    public void HitTheWorm()
    {
        audioPlay.Play();
        Debug.Log("points!!!");
        Particle.SetActive(true);
        GameController.score += 100;
        target = targetDown;
    }

 

Leave a Reply