PF1 Origami

Skrevet af Thor Heie og Sonny Zastrow
  1. Beskriv hvilke features du implementerede – Der var et krav om fire ekstra features:

  • De fire features vi valgte var: Lydeffekt, Spilelementer, Glow på kugler og Score.
  • Lydeffekter, de bliver sat i gang når man dropper en kugle og den så rammer planet som kører frem tilbage. Når der er Collision afspilles lyden ”My Man”.
  • Spil elementer er i forhold til at man rammer det bevægende plane og man får point hver gang man rammer. Scoren er tilkoblet et canvas så når man bevæger viewet følger den med.
  • Der er glow på cursoren hele tiden, når cursoren rammer/sidder på en af kuglerne sættes der glow på kuglen.

I den her opgave har vi udviklet videre, så på screendumps og video vil der være en tønde som i den udvidede version, i stedet for et plane.

Billede fra det kørende spil.

 

Kode highlights

Her har vi valgt at fremhæve Glow elementet i vores Origami spil, der er her lavet et screendump med kommentare til de forskellige kodestykker:

Vi brugte en del tid på at finde en løsning på glow. Den løsning vi fandt var at tænde og slukke for halo på et objekt. Dette sker igennem getComponent kommandoen.  Derfor syntes vi dette stykke kode er interessant dog stadig meget simpelt.

Leave a Reply