Titel: Pandalicious

Ideer/krav til PF2:

– Flere baner med stigende sværhedsgrad

– Andre typer fjender: nogle der kan skyde og nogle der skal skydes flere gange for at dø

– Tidsindstillede baner, jo hurtigere – jo flere point

– Evt. nye sprites, så det ligner pandaen går og kravler, og krybskytternes sprite ændres når de dør

– FORSØG på at få lyden til at fungere…..

– Evt. Ændring af pointsystem, og andre ting der kan give flere point som fx små pandaunger i bure eller lign.

 

 

I Pandalicious styrer man med piletasterne en panda, der skal samle al den bambus der er i banen, uden at komme i kontakt med krybskytterne. Når man indsamler bambus får man ét point, som kan benyttes som ammunition til at skyde krybskytterne. Bruger man et skud, mister man altså et point, så man skal vurdere om det er nødvendigt at skyde. Pandaen kan holde sig fast i væggen ved at holde piletasten i retning mod væggen inde, hvilket gør det nemmere at komme rundt i banen og undvige fjender. Når man har samlet al bambus i banen, vil man kunne komme videre til næste bane, hvis man altså ikke bliver ramt af krybskytterne, som gør at spillet afsluttes.

Min computer kan ikke håndtere Gamemaker med lyd – derfor er der to levels, som aftalt.

Der kan skiftes til næste rum ved at trykke “N” og spillet genstartes ved at trykke “R”.

Exe: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47351379/Pandalicious.exe

gm81: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47351379/Pandalicious.gm81

 

Leave a Reply